Efteruddannelse for turismeerhvervet var omdrejningspunkt for Oplevelsernes Academy – et 4-årigt kompetenceudviklingsprodukt i perioden 2010- 2105.

Tourcom stod for udarbejdelse af hjemmesidetekster, brochurer, midtvejs- og slutrapporter, samt en række videos og bogredigeringer.

Billede 4

forside1

Erfaringer og gode råd om efteruddannelse.

Publikationen sammenfatter den viden og erfaringer, som Oplevelsernes Academy, har samlet i projektets 4-årige periode.. En anbefaling er i endnu højere grad at bruge kompetenceudvikling strategisk for at skabe vækst, sunde virksomheder og gode oplevelser. Turisme handler om mennesker, og det er optimering af de menneskelige ressourcer, der kan få dansk turisme op i højeste gear.

forside9

Om filmturismen i Syddanmark

Film og turisme går hånd i hånd, og sammen kan de noget, som andre turismeprodukter ikke kan. Følelser og historier knytter sig til steder, og locations får deres eget liv og en ny dimension. Publikationen samler op på rapport og aktiviteter i perioden 2012-14, kigger fremad og fortæller om de forretningsmuligheder, der følger, når syddanske locations får nyt liv via lærreder og skærme.

Klik på de tre billeder herunder for at downloade magasinerne.

3

2

1

Bogredigering:

forside10

Fokus gør forskellen

Konsulenthuset Asnæs & Vangstrup står bag bogen, som viser vej til, hvordan arbejdet i hotel- og restaurantbranchen kan optimeres med målbare resultater til følge. Bogen retter opmærksomheden på alle de tandhjul, der skal køre i samme takt i en travl hverdag, og omsætter teori til praktiske huskeregler og øvelser, der er til at tage fat på.

forside3

Dialogværktøj målrettet hoteller, restaurationer og konferencesteder

Dialogværktøjet er udviklet for at gøre det lettere for hoteller, konferencesteder, restauranter og caféer at afdække kompetencebehov og finde vej til relevante efteruddannelsesmuligheder. Hvordan udvikler den enkelte medarbejder sig bedst, og hvor finder man de kurser, medarbejdere og virksomheden har brug for?

forside12

Kort og godt om Customer Experience Management

Kampen om morgendagens turister kæmpes på slagmarken; der, hvor de spiser, holder ferie, får oplevelser og Danmark ind under huden. Med et CEM-ledelsesværktøj ved hånden, kan virksomhederne vurdere sig selv med turisternes øjne og på den måde få nøglen til økonomisk gevinst. Bogen introducerer teorier og praktiske greb i forhold til CEM.

forside8

Personlig planlægning

Døgnet har de timer, døgnet nu engang har, og der findes ingen trylleformularer, der får urets visere til at bevæge sig langsommere. Altså skal der prioriteres benhårdt både på arbejde og i privatlivet. Den første del sætter fokus på personlige platforme struktur, processer og mindset. Anden del handler om personlig planlægning i forbindelse med det daglige arbejde i samarbejde med andre i grupper eller afdelinger.

forside13

Indkøb af digitale ydelser

Digitale og sociale medier forandrer måden, vi planlægger og køber vores rejser og oplevelser på. Denne bog hjælper vej gennem junglen af webleverandører, og gør det lettere at prioritere ressourcer og købe ind digitalt. Bogen er et praktisk redskab, der sætter fokus på indkøbsmuligheder og overvejelser, der er forbundet med tre vigtige områder med betydning for turismeerhvervet, nemlig hjemmesider, Facebook og onlineannoncering.

forside5

Projektledelse

Bogen sætter fokus på de essentielle områder, som enhver projektleder og projektmedarbejder møder på sin vej. Tanken er at give dem en forståelse for projektlederens rolle, og redskaber til hvordan man bedst griber ledelsen af mindre projekter an. En projektmodel gennemløber flere faser og hjælper med at holde styr på, hvilke opgaver, der skal løses i de forskellige faser, og hvilke mål, der skal sættes, før arbejdet med næste fase går i gang.

forside7

Destinationsudvikling

Destinationsudvikling er et nøglebegreb og det med god grund. Hvis dansk turisme skal stå sig i den internationale konkurrence er det tvingende nødvendigt at destinationsudvikle. Udgangspunktet for denne publikation er gode eksempler på destinationsudvikling, som den er grebet an i praksis.